Tuesday, April 10, 2012

What's On My Easel Today - No Fear

This is what's on my "easel" today...

Well, okay, on the floor today.

See my feet down there, bottom left corner? That's a big white space to fill.

Seven feet by four feet to be exact. OMG!

Somewhere, somehow, either the planets have made a spectacular shift or I have managed to completely reprogram my molecules - or both. Because without hesitating for even a second, I signed up for this fundraiser:

Art by the Inch is an innovative fundraiser that will be a part of the June 23rd Jazzin It Up in Jackson event. Art by the Inch gives the public the opportunity to select and purchase sections of various murals painted by students and professional artists of Amador County... A person gets to choose a size of mat frame and examine the murals to decide which smaller part they’d like to buy... There is something for everyone... One can buy many sections, or just one, and there is no limit on the size you select. The murals will be easily visible in one place, hanging on a large exterior wall of a building on Main Street in Jackson. (And it's a fundraiser for arts in the schools!)


Can you believe it?

There were none of the usually loud and obnoxious inner critics telling me things like, "Who do you think you are?" or "Are you kidding? You've hardly been painting that long!" or "Surely there are plenty of other local artists that should be getting that big piece of paper rather than you?"

Nope. None of that.

Just this joyful, gleeful excitement of "Oh, wow, that would be SO much fun to do, I think I'll do it!"

WILD!!

Right?

Yep.

I am not just pushing forward fearlessly (doing despite the fear) - oh no - this time? There WAS no fear!

I'm kinda in shock over here. Just so you know.

But am I worried about that lack of fear? Missing it? Wishing I could just continue living life vicariously through others?

Ha.

You gotta be kidding me.

Hell NO!

Can I get a big WOO HOO!!

Did you know that a piece of paper that big takes up a LOT of gesso. It does.


And did you know that I'm going to need to invest in a LOT more paint. Oh darn.

So. Here's what's on my easel today:


Can't wait to show you how it progresses!

Celebrating big steps, big dreams, and BIG PAPER over here today!!

Thanks everyone for being part of it!

6 comments:

  1. ahhhhh! i love this. i love your YESness about it! and i love the idea of the mural with people selecting portions they like - how cool is that?? have fun!!

    ReplyDelete
  2. yay! cannot wait to see what evolves...go!!

    ReplyDelete
  3. Love it! Such a great idea for a fundraiser and I am in awe of your fearlessness!

    ReplyDelete
  4. I love this idea and I love that you are being so brave. I can't wait to see what emerges! Have über fun with this!!!

    ReplyDelete
  5. Beautiful, beautiful, beautiful...yep, that's all I can say today! Love it!

    ReplyDelete
  6. Sounds like a woman who has fully stepped into her power and is not only making a difference in her own wild wonderful life--but also the lives of others. You're inspiring and uplifting many souls dear Indigo!! I love you!

    BIG Hugs,
    Connie

    ReplyDelete